01 - Bangkok, Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yori Bekker - WaarBenJij.nu 01 - Bangkok, Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Yori Bekker - WaarBenJij.nu

01 - Bangkok, Thailand

Door: Yori Bekker

Blijf op de hoogte en volg Yori

27 Januari 2017 | Thailand, Bangkok

Heeuuhhhh reizen! De vlucht was gelijk bijzonder. Ik zit naast een man die blijkbaar even zijn verhaal kwijt moest. Oke, dus ik zet mijn film even op pauze. Hij begint normaal met "ben je al eerder in Thailand geweest?"
"Nee, is mijn eerste keer en ben er eigenlijk ook maar kort. Ik reis daarna door naar Cambodja."
"Ahh oké, nou ik ga naar Thailand voor de vrouwen. Vrouwen is ook natuur eh. Mij vriendin komt me daar ophalen. *Pakt telefoon met foto's* zie je, best mooie meid toch?"
"Ehhhhh sure..?"
"Ja mijn ex daar moest ik het wel mee uitmaken, werd te serieus. *Pakt weer foto's erbij* ook al was ze ook lekker."
"Ehm oké..."
man gaat verder "Ja Bangkok is gewoon een en al hoeren, je kan doen wie je wil."
"Oké ja ieder zijn ding.. "
Mag ik nu alsjeblieft the Secret Life of Pets verder afkijken?

Eenmaal in Bangkok ga ik met trein en tuktuk naar het hostel met airco. Het is best warm hier. Kom je op je kamer, hmm toch ook best warm hier. Ahh maar gelukkig gaat 's middags de airco aan, dan is het meer dan prima te doen. De stapelbedden zijn best netjes verzorgd ook, met gordijn en eigen stopcontact. Was als een van de eerste in de gedeelde kamer, maar later ook uit Tsjechië en Amerika. Samen met de 2 gasten uit Amerika even wat gaan eten en biertje gedaan op Khoasan road, de plek waar iedereen uitgaat.

De volgende dag lekker beetje uitgeslapen en ontbijt gegeten in het hostel. Mijn hostel lag vrij centraal, dus ik kon lopend naar Wat Pho. Een van de bekende tempels in Bangkok. Uiteindelijk zelfs mijn favoriet hier, de Boeddha die ik daarbinnen zag was echt gigantisch. Zeker een bezoek waard. Ook nog Wat Arun, nog een andere grote Boeddha en the golden mountain bezocht.
In de avond samen met twee hostel genootjes wat gedronken bij Madame en Musur. Heb het idee dat het een woordspeling moet zijn op Monsieur. Alleen lijkt het erop dat ik de enige ben die dit denkt. De dude uit Tsjechië snapte het in ieder geval niet en de meid uit Montreal snapte hem ook niet (en zij spreekt Frans). Echt een leuke avond met vooral de standaard backpack onderwerpen. “Joh hoe noem je dit in jou taal? hoe is dat in jou land? Waarom ben je aan het reizen?” Het blijven leuke onderwerpen omdat de antwoorden vaak vrij divers zijn. Leuke manier om iets van een land te leren. De jongen uit Tsjechië heeft even kort uitgelegd hoe je zelf vodka kan maken. Ze schijnen dat daar veel te doen.

De ochtend erop hebben we met zijn drieën het Grand Palace bezocht. En het was druk.. niet normaal! Gelukkig was het wel echt heel mooi om te zien en was het leuk om met anderen reizigers dit te doen. Ook vandaag is het nog steeds echt heel warm. Na de tempel nog even samen geluncht en nummers uitgewisseld en daarna ging iedereen zijn eigen kant weer op. De dame uit Montreal naar wat pho waar ik al geweest was en de jongen uit Tsjechië naar national museum. Ik ging naar een fitting voor een pak. Ja verklaar me voor gek maar heb hier een op maat gemaakt pak gekocht. Eigenlijk een soort van scam, maar qua prijs hetzelfde als wat andere betalen als ik het online zo lees. Ik raad het niet echt aan om het zelf te doen, allemaal best spannend of het pak überhaupt past en of ze moeilijk doen. Maar het resultaat is een prima pak, zit goed, en er zit zeker een spannend verhaal aan vast.

De reden dat ik naar Bangkok gevlogen ben is omdat hier de tour begint die ik heb geboekt via G Adventures. De tour zal gaan van Bangkok naar Cambodja en daarna Vietnam. In de lobby van het hotel krijgen we een korte uitleg hoe de tour eruit zal gaan zien, wat de basis regels zijn en hoe laat we de volgende dag vertrekken. Kwart voor 7, dus nog goed te doen. Andere hadden nog last van een jetlag, die hadden iets meer moeite. Na een lekker ontbijt met rijst en noodles en gelukkig ook lekker fruit gaan we op weg naar Cambodja met privé busjes. Op naar Siem Reap, op naar Angkor Wat!

  • 27 Januari 2017 - 18:18

    Yosje Franchimon:

    Hoi, leuk verslag! Heb jij weer, zo'n dude naast je in het vliegtuig

  • 27 Januari 2017 - 18:25

    Dan:

    Mooi verhaal Yori, leuk zoals je het opschrijft. Heel herkenbaar voor mij; ik had in schriftjes vroeger een vergelijkbare stijl.Kan geen toeval zijn... Verdomd, die "Neckelmannen" (van 30 jaar geleden: mannen die met Neckermann een reis naar Thailand boekten louter en alleen voor sex) bestaan dus nog steeds... Sneu. Avontuur, veel nieuwe ervaringen alweer in Bangkok voor jou. Gaaf. Je geniet! Top!

  • 27 Januari 2017 - 18:41

    Anja Van Hemert:

    Leuk verslag Yori! Vooral het begin van het verhaal!

  • 27 Januari 2017 - 18:48

    Michel:

    Een goed verhaal met daarin sex, hoerenlopers, vodka, yuyu in pak en een franse woordspeling. Ik geef dit verhaal 5 reten.

  • 27 Januari 2017 - 21:34

    Bianca:

    Yori on the road! Leuk om zo met je mee te reizen. Je schrijft heel levendig, ik zie het helemaal voor me. Gaaf die Boeddha! En dat je direct weer leuke mensen ontmoet. Goede reis, heel veel plezier en geniet van dit avontuur! Enne..... graag een foto van Yori in pak! :-)

  • 28 Januari 2017 - 10:28

    Wilma Franchimon:

    Wat een surprise dit op zaterdagmorgen! Have fun!

  • 05 Februari 2017 - 17:39

    Henk:

    Gaaf hoor nu wij nog .veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yori

Actief sinds 19 Jan. 2017
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 5057

Voorgaande reizen:

19 Januari 2017 - 05 Maart 2017

Wereldreis 01

Landen bezocht: